Maak uw werknemers bewust van de cyberrisico's

Mensen blijven de belangrijkste schakel in de beveiliging van informatie. U moet dus aan permanente bewustmaking doen. Zorg ervoor dat uw medewerkers uw boodschap ter harte nemen en aarzel niet om hun kennis te testen. Bij een cyberaanval zijn uw medewerkers uw eerste verdediging. Enkele voorbeelden van bewustmaking :Veilige paswoorden, social engineering en phishing (zie kit) , Ctrl Alt Delete vooraleer computer achter te laten (screen saver en computer locken).... ,...

Mensen zijn een belangrijke schakel in elke informatiebeveiligingsketen. Maak uw interne en externe medewerkers bewust van de risico's van informatiebeveiliging. Zorg ervoor dat ze uw bericht verwerken door hun kennis te testen.

Medewerkers zijn je eerste verdediging in geval van een aanval.

Enkele voorbeelden van bewustmakingscampagnes:

  • gebruik van wachtwoorden
  • uw scherm vergrendelen
  • niet op links klikken van onbekende afzenders

Dit vereist dat interne en externe medewerkers bewust worden gemaakt van:

  • de risico's van informatiebeveiliging gekoppeld aan uw bedrijf
  • de noodzaak om te rapporteren wanneer ze iets vreemds zien op het bedrijfsterrein, op hun werkstation, op hun mobiele telefoon of op het netwerk

De manieren en middelen die u gebruikt om met uw personeel te communiceren om het bewustzijn te vergroten en hen te onderwijzen, worden bepaald in een communicatiecampagne. Zorg ervoor dat uw berichten concreet zijn en dat doelen haalbaar zijn. Zorg ervoor dat uw campagne uw personeel bereikt.

Evalueer uw interne communicatie voortdurend opnieuw om deze te verbeteren. Aarzel niet om een ​​quiz of enquêtes te starten of uw personeel te testen om te zien hoe ze bijvoorbeeld reageren op phishing-e-mails.