Maak uw werknemers bewust van de risico's

Mensen blijven de zwakste schakel in elke informatiebeveiligingsketen. Maak uw interne en externe medewerkers bewust van de risico's van informatiebeveiliging. Zorg ervoor dat ze uw bericht verwerken door hun kennis te testen.

Medewerkers zijn je eerste verdediging zijn in geval van een aanval.

Enkele voorbeelden van bewustmakingscampagnes:

  • gebruik van wachtwoorden
  • uw scherm vergrendelen
  • niet op links klikken van onbekende afzenders

Dit vereist dat interne en externe medewerkers bewust worden gemaakt van

  • de risico's van informatiebeveiliging gekoppeld aan uw bedrijf
  • de noodzaak om te rapporteren voor het geval ze iets vreemds zagen op het bedrijfsterrein, op hun werkstation, op hun mobiele telefoon of op het netwerk

De manieren en middelen die u gebruikt om met uw personeel te communiceren om het bewustzijn te vergroten en hen te onderwijzen, worden bepaald in een communicatiecampagne. Zorg ervoor dat uw berichten concreet zijn en dat doelen haalbaar zijn. Zorg ervoor dat uw campagne uw personeel bereikt.

Evalueer uw interne communicatie voortdurend opnieuw om deze te verbeteren. Aarzel niet om een ​​quiz of enquêtes te starten of uw personeel te testen om te zien hoe ze bijvoorbeeld reageren op phishing-e-mails.