Alle werknemers moeten het interne contactpunt kennen voor incidenten

Verspreid een volledige en geactualiseerde lijst van de medewerkers die bij een ernstig incident ingeschakeld moeten worden binnen de hele organisatie. De contactpersonen, geordend per soort incident, zijn duidelijk zichtbaar en hun gegevens (telefoon, e-mail, messaging etc.) worden up-to-date gehouden.

Het aanmaken van snelkoppelingen met contactinformatie op het bureaublad kan gebruikers helpen sneller te reageren

ICT personeel, systeem- en netwerkbeheerders moeten op de hoogte zijn van escalatieprocedures, afhankelijk van het type en de ernst van het incident.

Escalatieprocedures moeten contactgegevens bevatten van:     

  • Het management team    
  • Operationele teams
  • Marketing & Communicatie     
  • Data Privacy Officer    
  • Hulpdiensten (politie, ...)     
  • FOD Economy (spam, enz.)    
  • Juridische dienst    
  • Cybersecurity-experts (intern en extern)    
  • Forensische experten
  • CERT.BE    
  • leveranciers